reklama

Chyba v rodnom liste? Alebo... žeby naozaj?

"To musí byť chyba v rodnom liste", s úsmevom som včera skonštatovala, sledujúc program "Pocta Jiřine Bohdalovej". Veď tá Bohdalka vyzerá najmenej o dvadsať rokov mladšia, ako jej nariaďuje rodný list! Hokejoví fanúšikovia ma iste odsúdia, no ja čestne priznávam, že z hokejových zápasov mi stačí dozvedieť sa výsledok, hra ako taká, ma nejako špeciálne nebaví. Nervy sa dajú precvičovať aj príjemnejšie. Preto sme včera s manželom rozdelili cieľ nášho záujmu. Ja som sledovala v telke "čétéčko" a manžel na počítači hokej. Keď som sa potom dozvedela výsledok, myslím, že ho mohol radšej pozerať so mnou, aspoň by sa zabavil...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)
Obrázok blogu

Jiřinka Bohdalová, dáma českého filmu a kráľovná českej komédie si gény k herectvu, zdedené pravdepodobne po svojej maminke (venovala sa ochotníckemu divadlu) začala obrusovať už ako dieťa. Jej prvé účinkovanie sa viaže už k roku 1937, kedy si zahrala v nemom filme a o tri roky neskôr vo veselohre. Veselohre zostala verná po celý život. Včera, v spomínanom programe, lásku k smiechu potvrdila týmito slovami: "Za svoje roky som dospela k presvedčeniu, že smiech hreje viac ako perina."

Jiřinkinou parketou je ozaj smiech a dar vedieť rozosmiať diváka. V jej očiach je ukrytých tisíc drobných úsmevov, ktoré rozdáva medzi ľudí. Vymenovávať jej postavy, filmy, inscenácie, seriály, rozprávky... nemá význam. Jej priaznivci ich poznajú a tí, ktorým neprirástla k srdcu, nebudú tento článok čítať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja som na Bohdalke doslova vyrastala. Jej hlas by som rozpoznala medzi miliónom iných. Silvestre, ktoré scénkami osviežovala s p. Dvořákom sú nadčasové. Na ich scénkach sa dá zasmiať aj dnes. Ako píšem tieto riadky, vybavila sa mi Jiřinka vo večerných šatách, s jej povestnou vreckovkou v ruke a so šibalským úsmevom. Dokonca počujem aj jej hlas...

Podľa môjho názoru, Jiřinka nemá v ženskom dabingu rozprávkových postavičiek konkurenciu. Svojim zaujímavým, nežne chrapľákovým hlasom vdychuje postavičkám neopísateľné čaro a dušu. Raz som čítala, že taká poloha hlasu jej hlasivkám škodí, ale napriek tomu v dabovaní pokračuje. Jej hlas sme počuli aj v reklamách a musím priznať, že práve tie reklamy som dokázala pozerať bez frfľania.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jiřinka nie je jednostrannou herečkou, nezaspala na vavrínoch ako komediálna postavička českej filmovej či divadelnej scény. Jiřinka neraz predviedla, že rovnako bravúrne zvláda aj dramatické postavy. Včera, po slávnostnom programe, česká televízia zaradila do programu úžasný film "Fany". Najprv som mala zajačie úmysly prepnúť iný program, nakoľko som tento film videla už viackrát. Prst ma však akosi neposlúchal a nechcelo sa mu prepínať tlačítka na diaľkovom ovládači. Prštek, ďakujem za tvoju lenivosť. Vďaka tebe, som film videla znova. Neskôr sa ku mne pripojil aj manžel a taktiež neprotestoval, že film už pozná. Zistila som, že nám to vôbec nevadí, že si ho dokážeme vychutnať aj v niekoľkonásbnej repríze. Postava Fany umožnila herečke ukázať svetu, že jej talent je bez dna. Fany je jednoducho úžasná! Niektoré scény som prechádzala s láskavým smiechom, pri iných sa mi rozpršali oči. Priam lejak ich zachvátil v závere filmu. Viem, že som schopná tento film vidieť po nejakej dobe znovu. Je to bonbónik, ktorý sa nepreje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Milá Jiřinka,

dovoľte mi, aby som sa aj ja, ako Vaša dlhoročná fanúšička, pripojila k Vašim gratulantom. Ak sa ten Váš rodný list ozaj nemýli, tak 3.5.2011 ste sa dožili osemdesiatky! Z celého srdca Vám prajem toľko zdravia, koľko potrebujete, toľko šťastia, aby ste sa s ním mohli podeliť a toľko lásky, aby ste ju mohli rozdávať...

Prajem Vám veľa krásnych postáv, veľa príležitostí, pri ktorých by ste vždy a znova, mohli skomponovať svojim exelentným podaním koncert pre oči, uši aj srdce.

Prajem Vám veľa radosti v kruhu svojich najdrahších...

Ďakujem...

Jana Dratvová

Jana Dratvová

Bloger 
  • Počet článkov:  590
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Milujem písmenká a rada sa s nimi hrám. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSprcha duše vo veršijedlo, bylinkyoprášené spomienkyMôj zverinecČriepky dňaUletené, pokus o fejtónSúkromnéNezaradené kadečo

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu