Coca-cola pozná recept na radosť! Hurá!

Autor: Jana Dratvová | 24.6.2011 o 11:42 | (upravené 24.6.2011 o 15:43) Karma článku: 13,77 | Prečítané:  2989x

Vyzerá to, že na staré kolená sa začínam zaraďovať k tzv. samonasieracím (prepáčte, ináč sa to nazvať nedá) týpkom. Ani neviem kedy to začalo. Možno to kdesi vo mne driemalo celý život a vyplavovať sa to začalo teraz, v čase krízy stredného veku. Nepoznám vierohodnú odpoveď. Uznajte však, keď ma už dokáže vytočiť reklama na coca-colu, tak to asi nie je so mnou celkom v poriadku.

Už pred pár týždňami som v televízore zhliadla reklamu, po ktorej som si jej slogan s nevôľou opakovane mrmlala, hoci reklama už dávno skončila a prerušený  film pokračoval. Tak ma podráždila, že som mala chuť niekomu nadať. Ale komu? Nik nebol poruke, tak som sa vytočila iba tak, sama so sebou. Aspoň to je výhoda, že som vždy poruke. Dnes som reklamu videla znova a tak som sa rozhodla vyrozprávať...

Ale teraz trochu vážne. Asi všetci, nevynímajúc tých, čo jej nefandia, tento hnedý, sladký, bublinkový nápoj poznáme. Mnohí vieme, že jej rodný list sa viaže k menu lekárnika z Atlanty - J. S. Pembertona, ktorý v roku 1886 sa pokúšal vyrobiť sirup, z ktorého sa však nakoniec zrodila svetoznáma coca-cola. Jej názov súvisí s povzbudzujúcou látkou, ktorá sa používa pri jej výrobe. Ide o listy koky, z ktorej sa vyrába aj kokaín. Od roku 1904 sa však na jej výrobu používajú listy, ktoré sú zbavené kokaínu.

Je snáď všeobecne známe, že coca-cola sa neslávne hrdí vysokým obsahom cukru. Vraj jeden liter obsahuje 30 kociek tohto sladidla. Slušné, čo poviete? Obsahuje aj návykový kofeín a rozporuplnú kyselinu fosforečnú. Tá sa používa pri spracovaní ropy a úprave kovov. Nájdeme ju aj na etiketách mnohých čistiacich prostriedkov. Neraz ste možno dostali do mailovej pošty prezentáciu, čoho všetkého je tento nápoj schopný. Práve pre obsah spomínanej kyseliny môžeme ním hravo vyčistiť aj wecko. Kyselina nánosy rozpustí takmer ako agresívny Pulirapid. Dočítala som sa, že čistí aj striebro, odstráni hrdzu, rozpustí mliečne zuby, vraj v USA ju používajú na čistenie komunikácií od krvi, po autonehodách...

Lekári a odborníci na výživu už dlhé roky dvíhajú varovný prst pred pitím tohto nápoja. Predovšetkým pravidelné a nadmerné pitie (viac ako 1-2 poháre denne) je zdraviu škodlivé. Spôsobuje zápchu, zubný kaz, obezitu. Podľa vedkyne Andersenovej zabíja aj spermie. Nadmerné pitie môže spôsobiť ochrnutie svalov. Príčinou je dramatický úbytok hladiny draslíka v krvi. Bez toho, žeby sme mohli s úsmevom doložiť "jedna pani povedala", je dokázané, že tento nápoj zvyšuje riziko osteoporózy. Predovšetkým staršie ženy by sa tomuto nápoju mali vyhýbať. Naše zuby s ňou tiež nekamarátia, dentisti by vedeli rozprávať...

Konečne prichádza na rad dôvod môjho rozhorčenia. Každý z nás vari pozná nejakú reklamu na coca-colu. Stretávame sa s ňou predsa na každom kroku. Mňa  rozčúlila špeciálne jedna z nich.

V jej texte zaznie okrem iného aj niečo v tomto zmysle: Je to už 125 rokov, čo lekárnik J. P. vynašiel receptúru coca-coly. Odvtedy ju všetky mamičky s úsmevom prinášajú na  rodinný stôl, lebo vedia, že coca-cola je to pravé, ku každému jedlu, pretože ho dochutí radosťou. Nestíhala som asi všetko presne zapísať, preto neoznačujem text úvodzovkami ako citáciu. Obraz reklamy zachytáva rodinku pri stole s maloletými detičkami, ktorým vysmiata skvelá mamička nalieva "radostný" nápoj.

Tak a toto ma vytočilo totálne. Nech si Coca-cola robí reklamy aké chce. Nech si coca-colu pije kto chce...

Ale... ako si môže dovoliť robiť reklamu, do ktorej bez ostychu zahŕňa malé deti? Ako to, že je povolená reklama, kde sa malým deťom vnucuje nápoj obsahujúci návykový kofeín? Prečo v čase, keď sa čoraz častejšie vyskytuje detská obezita, oblbujeme decká, že práve coca-cola im prinesie radosť? Prečo tento nápoj v reklame vložili do rúk "starostlivej" matky? Vlastne viem, je fajn podchytiť si spotrebiteľskú klientelu už v útlom veku...

Biznis už skutočne nepozná hranice súdnosti? Denne sa vypije (vraj) vo svete miliarda pohárov toho lepkavého moku, stále je to málo? Zneužívanie detských vysmiatych tváričiek v reklamách na produkty, ktoré im skôr ublížia ako prospejú, ma skutočne rozčuľuje.

Vidíte, takto funguje samonasierací proces. Tak ma ukameňujte, Vy... čo milujete coca-colu! Tak ma ukameňujte, milé mamičky, ktoré ako jedinú cestu ako priniesť deťom radosť, vidíte v naliatí pohára touto sladkou žbrndou.
(Adresu oznámim na požiadanie, aby ste vedeli, kde môžete ponúkaný akt zrealizovať, cha.)

Aby som nebola celkom nespravodlivá... Vraj, pri vracaní treba vypiť pohár chladnej coly a zajesť slanými tyčinkami. Vraj odskúšané, vraj zaručene funguje.  Pár lyžíc chladného nápoja podporí aj trávenie. Tu by sa kruh uzavrel. Nápoj bol vynájdený lekárnikom, tak ak platí toto, tak aspoň tu tíško pošepkám len tak tajne, že "díky"... aspoň nejaké plus.

 

 

PS: Čo myslíte? Dočkáme sa aj reklamy na kávu, ako si rozospaté dieťa pretiera ráno očká a spoza dverí snorí, čo to tak krásne vonia v kuchyni? Otvorí dvere a mamička mu s úsmevom  podá šálku s pariacou sa kávou so slovami:" Pre Tvoje radostné ráno, drahá dcérka, drahý synček."

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.

TECH

Lysohlávky pomohli pacientom s rakovinou

Látka dokázala odhaliť pacientom nový zmysel života.


Už ste čítali?