reklama

Okienko varenia v Kauflande

Vybrala som sa do Kauflandu. Potrebovala som len pár drobností, čas ma nesúril a tak som sa doslova "piantala" pomedzi záplavu rozmanitého tovaru. Nečakane sa môj nákup zmenil na varenie. Samozrejme, len teoretické. S neznámym sympatickým pánom som navarila plnenú papriku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (73)
Obrázok blogu

Tlačiac vozík som zrakom preskakovala z regálu na regál. Prechádzala som okolo chladiaceho boxu s mletým mäsom, keď sa mi prihovoril pán, tak okolo šesťdesiatky. Pekne oblečený, voňajúci príjemnou vodou po holení. Toto som si uvedomila ako prvé, veď ženu v sebe predsa nezapriem. Usmial sa a vraví:

"Prosím vás, nevedeli by ste mi poradiť? Aha, tu majú mleté mäso takéto", držal ho v ruke a podstrčil mi ho pred oči, "a tu zase takéto", ukázal rukou na regál. Neviete aký je medzi nimi rozdiel?"


Na šťastie som vedela, jedno bolo už ochutené, druhé nie. "A ktoré by ste mi odporučili?", pokračoval nádejný Jamie Olivier. Odporučila som mu neochutené, pretože si ho môže ochutiť ako sa jemu páči a navyše nehrozí, že bude presolené, ako sa u ochutených mletých výrobkoch bežne stáva.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Ďakujem za radu", s úsmevom poďakoval a ja som s "rado sa stalo", vykročila. Ale krok zostal vo vzduchu nedokončený, lebo pán sa ozval znovu.

"Viete, chcem navariť plnenú papriku, vzal som šesť paprík, myslíte, že jeden balíček mäsa mi bude stačiť?" Mrkla som papriky, opýtala sa ho, či chce robiť aj guľky (vraj nie) a skonštatovala som, že to stačí. Videla som, že pán má v talóne ďaľšie otázky. "Prosím vás, ak teda moc nezdržujem a nenahneváte sa, že som taký drzý, môžete mi povedať ako varíte plnenú papriku?"

Prišlo mi to v ten moment smiešne. Ani neviem prečo. Spustila som.... Poradila som mu, nech omáčkou nešetrí, lebo ja to mám vždy na mysli, a aj tak sa omáčka kdesi vždy stratí a ľutujem, že som jej neurobila ešte viac. Poradila som mu koľko má dať pretlaku a odporučila aj pasírované paradajky. Pán počúval sústredene, občas ma prerušil, niečo si overil, či dal doplňujúcu otázku. Ako to už urobil niekoľkokrát, znovu mi poďakoval. Ako žiak pred katedrou zopakoval najdôležitejšie kroky a ja som myslela, že debata je na konci. Popriala som dobrú chuť a chystala som sa vysloviť "dovidenia".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Pani zlatá, ešte čosi, prosím vás. Čo mám dať ako prílohu? Zemiaky či knedľu? "Na túto otázku som dala nejednoznačnú odpoveď a pridala som aj tretiu možnosť. "Ja mám plnenú papriku najradšej s čerstvým chlebíkom, ale manželovi zvyknem robiť s knedľou, ozaj záleží od chuti". "Viete, varím len pre seba a kamaráta a ani neviem, čo má ako prílohu rád on. Ale vezmem pre istotu aj knedľu aj chlebík, myslím, že ten si dám ja, lebo aj ja mám rád s chlebom".

Navarené... Vedela som, že naše okienko kuchtenia je na konci. Pán sa ešte raz usmial, úctivo mi poďakoval a vyjadril prianie, aby sa mu to jedlo podarilo, pretože chce kamaráta prekvapiť... Vraj sú obaja vdovci a už im to nemá kto navariť. Nedávno mu kamarát spomenul, že má chuť na plnenú papriku, ale že on si ju nedokáže pripraviť. Varenie nie je práve jeho silnou stránkou, tak mu chce urobiť radosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V jeho očiach bola radosť už v obchode, tešil sa ako kamaráta prekvapí a veľmi si prial, aby mu paprika spod jeho varešky chutila ako kedysi od manželky.

Také obyčajné náhodné stretnutie. Pár vymenených slov, nejaké rady, podelenie sa s vlastnou skúsenosťou, milý úsmev... Pre mňa však príjemný dúšok človeka...

Krásne, dojemné, priateľské gesto...

Zahrialo pri srdci aj mňa.

Dobrú chuť, kamoši!

Foto:

www.varecha.sk

www.kika.com

Jana Dratvová

Jana Dratvová

Bloger 
  • Počet článkov:  590
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Milujem písmenká a rada sa s nimi hrám. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSprcha duše vo veršijedlo, bylinkyoprášené spomienkyMôj zverinecČriepky dňaUletené, pokus o fejtónSúkromnéNezaradené kadečo

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu