reklama

Vírus ako bonus k obľúbenému syru

Ročné obdobie, ktoré práve vládne, prináša so sebou aj zvuky, ktoré v lete až tak nepočuť. Hap-čí, kuc-kuc... počujeme na každom rohu.  Stačí vyjsť medzi ľudí, stačí, aby sa na nás usmial radodajný vírus a už to ide. Môžeme sa naň hoci mračiť, v krátkom čase tí, ktorých imunita to nezvládne, vírusu podľahnú. Príznaky sa začnú prejavovať a  tak rozšíria chrípkový stereo-koncert spomínaných zvukov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)
Obrázok blogu

Dnes som videla zaujímavý obrázok za predajným pultom syrov a údenárskych výrobkov. Pani predavačka, pani okolo päťdesiatky, s gumenými rukavičkami na rukách, krájala usilovne tvrdé syry. Ja som stála obďaleč, majúc na ňu výhľad. Stretla som sa so známou a tak pár slov ma zastavilo v mojom rozbehu. Pani si niekoľkokrát po sebe kýchla, vytiahla z vrecka plášťa hygienickú vreckovku, vyčistila nos a vreckovku vyhodila. O chvíľu vytiahla ďaľšiu a urobila to isté. Pokračovala v krájaní. Už som sa so známou lúčila, dosť som sa ponáhľala a tak náš rozhovor trval len krátko. Znovu mi padol zrak na spomínanú osôbku. Teraz si niekoľkokrát výdatne odkašľala, slušne... zakrývajúc si ústa rukou. Po pár sekundách sa znovu venovala práci. Už napohľad bolo vidieť, že sa necíti dobre, že skôr by jej pristala posteľ s teplým čajom poruke ako obsluha krájača...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Možno sa pýtate, o čom to píšem. Hm, opisujem len situáciu, čriepok dňa, tak ako sľubujem v statuse svojho blogu.

Špekulujem akú službu poskytujú v takomto prípade ochranné rukavice, keď prechorená predavačka v nich smrká nos a odkašliava si do nich, pričom to robí len tak popri práci s nechránenými potravinami.

Samozrejme, že rukami odbaľuje zo syrov fólie, rukami ich kladie do krájača, rukami pokrájaný produkt posúva ďalej. Možno o chvíľu na to, s tými istými rukami už plnila priania zákazníkov a odoberala z kôpok najkrájaného syra požadované množstvo...

Ktovie, koľkí si domov prinesú okrem plátkov obľúbeného syra aj darček zadarmo, bonus, akože dva v jednom. Samozrejme, že mám na mysli nejaký vírus. Darmo si my doma budeme starostlivo umývať ruky, darmo budeme bočiť od ukýchaných a ukašľaných ľudí, darmo sa budeme snažiť dodržiavať zásady hygieny, keď vírus si môžeme doniesť aj pekne zabalený priamo z obchodu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Iste už mnohí dvíhajú prst smerujúci na mňa a kývajú povážlivo hlavou, že prečo to opisujem, keď som nič pre nápravu neurobila. Len dvíhajte ďalej. Nejako to vydržím. Naozaj, neurobila som nič. Pridala som do kroku a snažila som sa dohnať zmeškaný čas. Možno práve niekto, kto si toto prečíta spozornie a počas toho, čo bude stáť v rade dnes v obchode urobí pravý opak ako ja. Fandím mu. Ja som dnes na to jednoducho nemala náladu. Ak také čosi zhliadnete, iste táto pani nie je výnimkou, môžete konať ...

Nemám nič voči predavačke, ktorú tu pranierujem. Vlastne, mne je jej ľúto. Ktovie, aká je realita. Má iste nad sebou šéfa, nejakého vedúceho prevádzky, ktorý na prvý pohľad musí vidieť, že je chorá. Možno mu to vôbec nevadí, veď "nejsou lidi" a ísť sa "len tak" pre sopeľ a kašeľ kurírovať jednoducho netoleruje. Možno si pani nemôže péenku dovoliť, možno...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jedno však viem, že toto by sa v oddeleniach potravinárskeho tovaru, ktorý je nezabalený, priamo vystavený prostrediu, nemalo stávať. V tomto prípade aj zdravotný preukaz môže ísť na dovolenku.

Foto: www.detskechoroby.rodinka.sk

www.dama.cz

Jana Dratvová

Jana Dratvová

Bloger 
  • Počet článkov:  590
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Milujem písmenká a rada sa s nimi hrám. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSprcha duše vo veršijedlo, bylinkyoprášené spomienkyMôj zverinecČriepky dňaUletené, pokus o fejtónSúkromnéNezaradené kadečo

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu