reklama

Priateľstvo cez písmenká (alebo Štrikované papučky)

Obyčajné ráno. Také obyčajné, že už v plienkach naznačovalo, že naštartuje deň "blbec". Možno poznáte, nič konkrétne pred vami, nič konkrétne za vami... Deň sa otvára ako kniha, ktorej chýbajú písmená. Je na mne, čo do nej napíšem, ale akosi ma nič duchaplné nenapadá. Snažím sa veriť, že ma vôňa rannej kávy a jej obľúbená chuť, rozmaznávajúca nocou otupené chuťové poháriky, nejako naštartujú. Beny po rannom venčení spokojne zaľahol a už znovu odfukuje. Moruško sa teší raňajkám, chrumká papriku s takým apetítom, až mám chuť kúsok mu z nej odhryznúť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)
Obrázok blogu

Včera večer som varila studeno a tak moje kroky vedú na balkón, skontrolovať, či "sadlo". Hurá, je to v poriadku, drží ako sa patrí. Už sa teším, ako si manžel pochutí, s pár kvapkami octu a s mladou cibuľkou. Nepohrdnem ani ja, studeno (huspeninku) máme radi obaja.

Káva vypitá do poslednej kvapky, zatiaľ sa jej účinok nedostavil. Za oknom sivé počasie, vo vetre tancujú nesmelé snehové vločky. Mám dojem, že sa mi sníva, znovu ide snežiť? Nie! Prosím, už nie! Obzerám z okna kopce Malej Fatry, sú poprášené čerstvým snehom, vyzerajú ako pocukrovaný koláč.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nemám rada leto v marci, nemám rada zimu v apríli! Uvedomujem si však, že bezdôvodne si apríl nevyslúžil prívlastok "bláznivý". Frflem si len tak pre seba.

Ticho bytu zrazu pretne nástojčívý zvuk zvončeka. Beny vyletí ako keby mu pod zadkom vybuchla rozbuška a celý natešený beží k dverám, vydavajúc radostné zvuky. Miluje návštevy. Opatrne hľadím cez kukátko, zvedavá, kto nás poctí návštevou. Spoznávam, je to pani poštárka. Otváram, sprevádzaná Benyho veselým poskakovaním, preberám obálku, takú tú "pufkavú", aby chránila obsah. Poďakujem sa, nútim Benyho aby sa vrátil do bytu, lebo medzitým sa pustil dole schodmi. Zvedavo hľadám odosielateľa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jéj, moja priateľka Helenka, moja internetovopísmenková priateľka z Kľaku! Niekedy v minulosti by som neverila, že aj bez osobného kontaktu sa môže vyvinúť krásne priateľstvo. Vyvinulo sa a nie jedno. Helka patrí medzi tých "skalných", v kontakte sme už cez dva roky. Hoci sme sa ešte naživo nevideli, vieme o sebe celkom dosť. Nie raz sme si navzájom bútľavou vŕbou, podporíme sa, poradíme si, odovzdáme skúsenosti, podelíme sa o svoje radosti, zveríme sa s tým, čo nás trápi... Verím, že raz to vyjde a spoznáme sa aj osobne.

Otváram, vlastne driapem obálku, zvedavosť zvíťazila nad stratou času siahnuť za nožnicami a tak zápasím s prstami. Ukazuje sa obsah. Sáčok a v ňom čosi ružové, mäkkučké. Papučky! Krásne papučky pre moju očakávanú vnučku. Nachádzam aj lístok s pár slovami, ktoré zahrejú moju dušu. Som dojatím celá bez seba a moja citlivá duša sprchuje líca.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sadám k počítaču a snažím sa vydolovať zo seba slová vďaky, hoci stále mám pocit, že tie správne slová nenachádzam. Helenka reaguje okamžite, prekvapená, že robím z toho takú "vedu", že vraj, veď ide o maličkosť...

Maličkosť? Nemyslím si...

Čo som to v úvode spomínala? Že deň "blbec"? Mýlila som sa. Hoci obloha zostáva zamračená, v mojom srdci slnko svieti. Heli, ďakujem...

PS: neviem upraviť fotku, ktorá je na možnosti blogu príliš veľká, preto som z nej "odstrihla" len jednu papučku

Jana Dratvová

Jana Dratvová

Bloger 
  • Počet článkov:  590
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Milujem písmenká a rada sa s nimi hrám. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSprcha duše vo veršijedlo, bylinkyoprášené spomienkyMôj zverinecČriepky dňaUletené, pokus o fejtónSúkromnéNezaradené kadečo

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu