reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Jana Dratvová

Jana Dratvová

Bloger 
  • Počet článkov:  590
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Milujem písmenká a rada sa s nimi hrám. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSprcha duše vo veršijedlo, bylinkyoprášené spomienkyMôj zverinecČriepky dňaUletené, pokus o fejtónSúkromnéNezaradené kadečo

reklama

Súkromné

Lúčenie...

Jana Dratvová

Lúčenie...

Neverila by som, aké môže byť bolestné lúčenie sa s "vecami". Z rodinných dôvodov sme nútení predať domček po prastarých rodičoch a s tým súvisí aj jeho vypratanie. Každý si vie predstaviť, čo sa rokmi nazbiera a ako dá zabrať potom sa toho zbavovať.

  • 4. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 794x
  • 24
Jednoducho som. Babina.

Jana Dratvová

Jednoducho som. Babina.

Návšteva dcérky s vnučkou Nelkou, ktorá je už síce pár dní len krásnou spomienkou, mi pootvorila znovu okno do radostného života, kedy sa bežné starosti aspoň na chvíľu strácajú a zo mňa sa stáva vysmiata babina.

  • 30. okt 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 754x
  • 25
Keby naivita nadnášala, tak lietam ako holubica...

Jana Dratvová

Keby naivita nadnášala, tak lietam ako holubica...

Požičala som si slová Dr. Štrosmajera z legendárnej Nemocnice na okraji mesta. Len slovo "hlúposť" som zmenila na "naivitu."  (Čím viac premýšľam, zisťujem, že asi by bolo vhodnejšie ponechať výrok bez úpravy.)  Vtedy ich adresoval sestričke, ktorú stvárňovala Iva Janžurová, dnes platia aj na mňa.

  • 22. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 96
Moje Vianoce farbu nemenia

Jana Dratvová

Moje Vianoce farbu nemenia

... a je mi úplne jedno, či sú práve "in" alebo nie. Móda zasiahla snáď všetky oblasti života. Ani Vianociam neudelila výnimku. Každý rok, v predvianočnom čase, sa dostane ku mne nejaký ten článok, relácia v telke, či pokec v rádiu na tému, aké Vianoce sú v daný rok "trendy". Aký stromček letí (tento rok vraj letia akési rohové či naopak zavesené), aké gule sú "in", aké farby sú tie správne. Biznis je biznis...

  • 13. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 101
Čriepky dňa

Jana Dratvová

Čriepky dňa

Boli sme s Benym na povinnej vychádzke. Počasie také, či onaké, musíme von. Priznám sa, že často sa musím premáhať, ale postupne si na tieto naše spoločné výjazdy zvykám. Aj dnes... Počasie v štýle "škoda psa von vyhnať", ale my dvaja sa hrdinsky rveme medzi nájazdmi vetra, pichľavých vločiek a sivotou dňa. Beny mi moc pozornosti nevenuje a tak si všímam "svet"...

  • 9. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 37
reklama
Už sa mi to nikdy nestane!

Jana Dratvová

Už sa mi to nikdy nestane!

Prisahám si sebe samej. Som človek, ktorý  si vždy (vlastne to slovko "vždy" po tomto zážitku stráca na význame) prečíta príbalový leták lieku, ktorý plánuje vložiť do úst. Raz som to neurobila a dobre som si to "odskákala". Som presvedčená, že takto neuvážene už do úst nikdy nič nevložím. Píšem, aby som varovala aj vás. Ak letáky zodpovedne čítate, tak môj príspevok nečítajte, nestrácajte zbytočne čas...

  • 25. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 656x
  • 148
Ani hnevať sa nemôžem

Jana Dratvová

Ani hnevať sa nemôžem

Sobota sa naštartovala. Taká obyčajná. Šedivé ráno rozbalilo šedivý deň. Po slnečných lúčoch ani vidu ani slychu, ako sa zvykne hovoriť. Na šťastie, že aspoň (zatiaľ) neprší. Je mi však jasné, že babie leto odovzdáva žezlo tej smutnejšej časti jesene.  Od rána kujem plány, ako naložiť so šiestym dňom týždňa. Kujem, ale jeden mieni, manžel mení...

  • 16. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 509x
  • 39
Ďakujem...

Jana Dratvová

Ďakujem...

V ostatné dni som zažila dva príjemné "šoky". Je dojemné a povznášajúce presvedčiť sa, že stále sú medzi nami ľudia, ktorí prekypujú  ochotou a rozosievajú dobré skutky úplne cudzím ľuďom.

  • 2. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 36
Prečo kričíme?

Jana Dratvová

Prečo kričíme?

V článočku "Písmenkové kvetiny pre dušu" som si dovolila predostrieť milému čitateľovi blogu jeden príbeh, ktorý ma v spomínanej knižke veľmi oslovil.

  • 16. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 92
Pár hodín dažďa...

Jana Dratvová

Pár hodín dažďa...

Práve som sa vrátila z balkóna. Vyliezla som, lebo ma zaujalo, že sídliskom sa tmolí nezvyčajne  veľa ľudí. Psíčkari, mamičky, oteckovia s deťúrencami, starší ľudia...

  • 15. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 57
reklama
Písmenkové kvetiny pre dušu

Jana Dratvová

Písmenkové kvetiny pre dušu

V ostatné roky sa zo mňa stala pravidelná návštevníčka knižnice. Čítam rada a kupovať si pri dnešných cenách nové knihy je dosť náročné. Nakoľko som sa stala človekom bez príjmu, rozhodla som sa "šetriť" a tak mi požičiavanie kníh veľmi vyhovuje. Neraz, keď prídem do knižnice, nemám ani tušenie, akú knihu vezmem do ruky, aký poklad si prinesiem domov.

  • 15. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 282x
  • 37
Od masáže k včelám

Jana Dratvová

Od masáže k včelám

Viete si predstaviť vyžmýkaný citrón? Ak áno, tak tým pádom, si viete predstaviť aj mňa. Presne tak sa cítim a iste tak aj vyzerám, cha. Bola som na masáži. Keďže sa snažím v rámci rehabilitácie aj čo najviac chodiť, tak som cestu nazad absolvovala po svojich.  Na dnes vyhlásili  výstrahu druhého stupňa a ja som sa rozhodla získať bobríka odvahy, cha.

  • 15. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 57
Pohodička

Jana Dratvová

Pohodička

jedného predĺženého víkendu

  • 5. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 22
"Prudká" úvaha o zatváraní dverí...

Jana Dratvová

"Prudká" úvaha o zatváraní dverí...

Občas ma pochytí túžba poprehrabovať sa v mojich obľúbených citátoch. Niektoré mám veľmi rada a stali sa dokonca mojimi životnými barličkami.

  • 1. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 193x
  • 56
Dnes otáčaš stranu 26, dcérka moja

Jana Dratvová

Dnes otáčaš stranu 26, dcérka moja

Myslím, že každý človek si v batôžku svojich spomienok nosí ako biele perly isté dni, ktoré ho v živote najviac potešili, ovplyvnili, ale aj tie čierne, ktoré ho najviac sklamali, rozosmutnili. Je fajn, keď sa k tej prvej skupine často vraciame a prežívame ju v srdci znova a znova a čerpáme z nej energiu. Je fajn, keď sa nám na tú druhú skupinu podarí zabudnúť. Je pravdou, že to sa zriedkakedy podarí...

  • 30. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 52
reklama
Nesamozrejmé samozrejmosti

Jana Dratvová

Nesamozrejmé samozrejmosti

Nakoľko mám v rámci rehabilitácie na domácu úlohu predpísanú chôdzu, snažím sa byť zodpovednou žiačkou a snažím sa chodiť "do úmoru", cha. Som však typ človeka, ktorý nevie chodiť na bezcieľné prechádzky, hoci ma to hnevá, neviem to zmeniť. Preto si vždy musím nejaký ten cieľ, prípadne cielik vytýčíť. A potom už kráčam...

  • 24. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 29
Zvedavosť sa občas nevypláca...

Jana Dratvová

Zvedavosť sa občas nevypláca...

...strach má veľké oči...

  • 23. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 31
9 ruží od jubilanta

Jana Dratvová

9 ruží od jubilanta

V sobotu sme strávili s manželom  niekoľko príjemných hodín na oslave jubilea. Piaty krížik si na chrbát pripísal jeden Janíčko. Oslava sa konala v krásnom prostredí Turčianskej Štiavničky, v rodnom dome Jána Kostru. Nakoľko po rannom lejaku sa počasie akoby zázrakom umúdrilo, sedelo sa von, na priedomí. Za našimi chrbtami sa rozprestieral nádherný anglický  park a  renesančný kaštieľ Révayovcov zo 16.storočia (škoda len, že totálne zdevastovaný). Tieto kulisy dovávali stretnutiu zaujímavú atmosféru.

  • 20. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 51
Inšpirovaná blogom?

Jana Dratvová

Inšpirovaná blogom?

Dnes som si prečítala článoček Martušky Novotnej: "Mýlite sa a zabúdate, tak ako ja? Závisí to od veku?" Zapojila som sa do diskusie, priznala, že zabúdam aj ja. Netušila som však, aký skvelý zážitok ma o pár hodín čaká...

  • 17. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 247x
  • 60
Len, aby sa nehnevala...

Jana Dratvová

Len, aby sa nehnevala...

Dnes oprášim jednu starú historku, na ktorú sa mi asi nikdy nepodarí zabudnúť. Bolo príjemné letné poobedie. Vykračovali sme si ruka v ruke a ja som si vychutnávala jej džavotavú spoločnosť. Bola som zvedavá, ako prežila deň, ako a s kým sa hrala, čo mala na obed...  Obyčajná mama, ktorá každé ráno s nevôľou nechávala svoje dieťa v osídliach škôlky. Iné riešenie nebolo, po troch rokoch materskej som musela do práce.

  • 14. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 53
reklama
SkryťZatvoriť reklamu