reklama

Hm, dá sa... mňam (dezert)

Tiež ste dnes nepiekli? Tiež vám koláčik ani tak moc nejde na chuť, pretože ešte stále na špičke jazyka, prípadne na telesnej schránke cítite dozvuky vianočných hodov? Tak potom ste na tom tak ako ja. Napriek tomu, že nám  sladké na chuť nešlo, aj tak sa mi po nedeľnom obede predsa aspoň nejaký mini dezert hodí. Taký nie moc sladký, s minimálnou námahou, za pár minút. Navyše som k nemu pomíňala zvyšky ovocia, ktoré na mňa (možno aj na vás) smutne pokukovalo z košíkov, či mís...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (58)
Obrázok blogu

Bolo by fajn, keby ste mali - ako ja - poruke hrozienka naložené v rume. Už niekoľko rokov mám vyčlenenú sklenenú dózu, v ktorej u nás vždy nájdete takto pripravený polotovar na maškrty. Zídu sa hocikedy, okamžite ochutia a prizdobia zmrzlinový či pudingový pohár, kopček šľahačky, alebo aj niektoré druhy pečených dezertov.

Ale teraz k tomu spomínanému dezertíku, ktorý zvládne ľavou zadnou vari aj malá slečna.

Postup je super jednoduchý.

Na panvici necháme roztopiť veľkú lyžicu masla. Pozor, aby sme ho neprepálili, len rozohriať! Do neho vložíme vopred nakrájané plátky, kúsky ovocia. Je len na vás, čo máte radi a čo máte práve poruke. Jabĺčka, banán, kivi, ananás, hruška, mandarínka... Ovocie v masielku posypeme vanilkovým cukrom (stačí len tak zľahka, nemáme chuť na kalorickú bombu)a mletou škoricou. Jemne ho vareškou premiešavame, aby sa pekne osmahlo z každej strany. Už teraz vám nos pošteklí nádherná vôňa ovocia a sladkého roztopeného masielka.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Servírujeme na dezertných tanierikoch. Osmaženú ovocnú masu posypeme (či polejeme?) hrozienkami v rume, šťávička z nich ako čerešnička na torte pozdvihne všetky chute. Koncert chutí a vône... Navrch, alebo vedľa ovocia priložíme kôpku šľahačky. Je už na vás, či použijete hotovú v sprayi alebo si vyšľaháte sami.

Znovu môžeme (nemusíme... chutí to aj v jednoduchej verzii) pustiť fantáziu na špacír a môžeme pokračovať v zdobení... čokoládový dresing, strúhaná čokoláda či opečené oriešky dajú tú správnu bodku za našou snahou. Ak máte poruke medovku, jej lístok urobí z vášho dezertu malé umelecké dielko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pred chvíľou manžel spráskal slušnú porciu takéhoto dezertu. Priznám sa, že hrozienkami som nešetrila, cha.

"Hm, dá sa...mňam", slová korunoval božtekom. No neurobili by ste mu taký dezertík zas a znova?

Chutičku...

PS: Ďakujem germe - že mi v diskusii pripomenula... Dnes som robila dezert so šľahačkou a tak mi celkom "vyplo", že je výborný aj s kopčekom zmrzliny. Kombinácia teplého dezertu so studenou zmrzlinou je zaujímavá - viem, nič pre mnohých nezvyčajné, len podotýkam...

Jana Dratvová

Jana Dratvová

Bloger 
  • Počet článkov:  590
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Milujem písmenká a rada sa s nimi hrám. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSprcha duše vo veršijedlo, bylinkyoprášené spomienkyMôj zverinecČriepky dňaUletené, pokus o fejtónSúkromnéNezaradené kadečo

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu