reklama

Neprosím o zázrak...

Keď sa povie Exupéry, väčšine z nás sa vybaví útle dielko - Malý princ. Netradičný rozprávkový príbeh s kúzelnými bytosťami, ktoré majú čo povedať dieťaťu ako aj dospelému čitateľovi. Zdanlivo jednoduchý dej je hlbokou sondou do životných hodnôt. Núti premýšľať a prehodnocovať vlastné postoje. Nie však tomuto dielu sa budem venovať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (22)
Obrázok blogu

Antoine de Saint-Exupéry, pilot a spisovateľ nám zanechal niekoľko diel, ktoré boli vydané knižne. Nočný let, Zem ľudí, Vojnový pilot, List rukojemníkovi či Citadela, sú len čiastočným výpočtom. Je autorom aj mnohých poviedok a jednej krásnej nadčasovej modlitby, ktorá má čo povedať veriacim aj neveriacim. Práve táto modlitba je mojim vzácnym krédom. Často ju beriem do rúk a kĺžem sa zrakom po písmenkách, ktoré sa zapisujú do duše. Práve som si ju dočítala a vnuknutiu myšlienky, sprostredkovať ju aj vám, som neodolala.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak ju poznáte, možno vám dobre padne pripomenúť si ju, ak nepoznáte, verím, že vás poteší, spoznať jej úžasný text. Som presvedčená, že má každému čo povedať. V dnešnej dobe možno viac, ako kedykoľvek predtým... Zvládnuť umenie malých krokov je skutočne náročné.

Modlitba

Neprosím o zázrak, Pane, ale o silu pre všedný život.

Nauč ma umeniu malých krokov.

Sprav ma vynaliezavou a vynachádzavou, sprav ma sebaistou v správny čas. Obdar ma jemnocitom, aby som dokázala odlíšiť prvoradé od druhoradého. Prosím o silu kázne a miery, aby som len tak neprekĺzla životom a svoje dni si rozumne rozdelila; aby som neprespala záblesky svetla a vrcholy, aby som si aspoň tu a tam našla čas na umelecký zážitok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dovoľ mi utvrdiť sa v tom, že snívať o minulosti či budúcnosti mi nepomôže. Pomôž mi čo najlepšie zvládnuť to, čo je najbližšie, pomôž mi pokladať práve prežívanú hodinu za najdôležitejšiu.

Chráň ma pred naivnou vierou, že v živote musí ísť všetko hladko. Daruj mi triezve poznanie, že ťažkosti, porážky, neúspechy a sklamania sú prirodzenou súčasťou života, že vďaka nim rastieme a dozrievame.

Pripomínaj mi, že srdce sa často stavia proti rozumu. Pošli mi v pravej chvíli niekoho, kto má odvahu povedať mi pravdu s láskou. Chlieb každodenný daj mi pre telo i dušu, prejav Tvojej lásky, priateľské echo, a aspoň tu a tam náznak, že budem užitočná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viem, že veľa problémov sa rieši nekonaním; daj, aby som dokázala čakať. Nech vždy nechám Teba i iných dohovoriť. To najdôležitejšie si človek nehovorí sám, to najdôležitejšie býva povedané.

Ty vieš, ako veľmi potrebujeme priateľstvo. Daj, aby som dorástla do najkrajšej, najťažšej, najriskantnejšej a najnežnejšej záležitosti života. Vnukni mi pravú chvíľu a pravé miesto, kde môžem zanechať balíček dobra, slovami či bez slov.

Chráň ma pred strachom, že by som mohla premárniť svoj život.

Nedaj mi to, čo si želám, ale to, čo potrebujem.

Nauč ma umeniu malých krokov!

Jana Dratvová

Jana Dratvová

Bloger 
  • Počet článkov:  590
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Milujem písmenká a rada sa s nimi hrám. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáSprcha duše vo veršijedlo, bylinkyoprášené spomienkyMôj zverinecČriepky dňaUletené, pokus o fejtónSúkromnéNezaradené kadečo

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu